Noční můra diagnostiků a mechaniků
Stále běžící ventilátor chlazení
MercedesBenz GLE Coupe 3,0 350d 4Matic
2018 642.826 190 kW Automatická Diesel
Popis závady
JAK SE ZÁVADA PROJEVUJE
U nás provedeno:
Vyčtení paměti závad všech jednotek - bez závad
Skutečné hodnoty všech teplotních snímačů - motoru, výfuku, sání, klimatizace, převodovky.
Skutečné hodnoty snímačů tlaku klimatizace.
Skutečné hodnoty a zkouška samotného ventilátoru - kontrola elektroinstalace
Ovládání ventilátoru bezchybný průběh - ve skutečných hodnotách požadavek 45% (dodnes nevím od čeho, ale diagnostika takto uvádí) tzn.že ventilátor se neustále točil a ochlazoval motor prostřednictvím chladící směsi.
Zajimavé požadavek od řídící jednotky motoru 0%
Simulace zvýšené teploty a tlaku klimatizace - požadavek od řídící jednotky až na 100%.
Bez simulace stále 45% dá se říci bezprostředně po startu.
Odpojuji ventilátor a očekávám která jednotka si na tuto skutečnost bude stěžovat.
ŽÁDNÁ JEDNOTKA SI NA NIC NESTĚŽUJE
Pojal jsem podezření na nějaký tuning.
Volám majiteli a ten volá původnímu majiteli - dále telefonát k dealerovi.
Dle sdělení původního majitele bylo vozidlo zakoupeno od dealera MB (nechce se mi ho uvádět) a jako bonus bylo vozidlo "chipnuté" ale není o tom nikde žádný záznam. Bonus ke koupi vozidla :)
Motor ve volnoběhu
Odpojuji teplotní snímače - systém je stále bez závad
Odojuji i váhy vzduchu - systém stále bez závad
Jednotka motoru EDC17CP57 ven, dělám si zálohu software a odesílám ke konzultaci člověku zabývajícímu se tuningem.
Tento mi odepisuje:
one idiot have disable all dtc in file also have made stupid tuning.
zasílá mi tentýž soubor kde povolil cody DTC
write this file and check dtc , chk updated in file
it looks like B&C tune with DTC patch..
Dále něco ve smyslu, že auto s povolenými DTC cody bude padat do nouzového režimu.
Při načtení paměti závad vidím mnoho uložených závad, které se již zobrazují všechny na teplotních snímačích. Nevím jak dlouho jsou zapsané v jednotce.
Mažu paměť závad - po dalším startu ventilátor neběží.
Zkušební jízda a ventilátor se jeví v pořádku - motor bez závad.
Sděluji toto kolegovi na tuning - odpověď.
you need to drive 4 or 5 gear full throttle
or over 160 - 200 kmh
it will goes limp mode 100% that why that tuner disabled all dtc
Jasně - pod rouškou noci, se přesvědčuji o tom že má pravdu - k mému překvapení se jako první ozve teplotní snímač turbodmýchadla, auto jede v nouzovém režimu - ventilátor se opět točí. Nestačí vypnout a zapnout klíč - závadu musím smazat diagnostikou. Více nic netrápím je to dnes hra o papíry-je rozhodnuto. Musím nahrát originální software.
Po nahrátí originálního software a zkušební jízdě je vozidlo bez závad. Ventilátor pracuje bezchybně.
ZÁVĚR
VOZIDLO JSEM OPRAVILVozidlo jsem opravil - přehrátím softwáre řídící jednotky, zaučením a normováním všech komponentů motoru.
Další nové ponaučení - před opravou vždy prověřit- zda- li podezřelé componety dokáže zobrazit pamět závad. Zakazování chybových codu (DTC) se začíná objevovat jako nový standard u prodejců vozidel i auto mechaniků.
Závěr
VOZIDLO JSEM OPRAVIL
Vozidlo jsem opravil přehrátím softwáre řídící jednotky, zaučením a normováním všech komponentů motoru.
Další nové ponaučení před opravou vždy prověřit zda li podezřelé componety dokáže zobrazit pamět závad. Zakazování chybových codu (DTC) se začíná objevovat jako nový standard u prodejců vozidel i auto mechaniků.