Elektrohydraulický brzdový systém Sensotronic Brake Control (SBC) představuje revoluční krok v oblasti bezpečnosti a komfortu při brzdění. Tento pokročilý systém, který doplňuje tradiční ABS, poskytuje sofistikovanou elektronickou kontrolu brzdového mechanismu. SBC je schopen nejenom automaticky zesílit brzdný účinek v kritických situacích, ale také ho inteligentně přizpůsobit podle aktuálních jízdních podmínek.
Mercedes-Benz, po úspěšném nasazení SBC v modelu SL, nyní vybavuje tento inovativní systém i novou generaci E-třídy, a to ve spolupráci s renomovanou společností Bosch. Nově je každý vůz této řady standardně vybaven systémem Brake-by-Wire, který přenáší brzdné signály od řidiče elektronicky, bez mechanického propojení.Díky SBC mohou automobilové společnosti vyvíjet nové funkce pro zvýšení bezpečnosti a pohodlí. Senzory detekují sílu, s jakou řidič stiskne brzdový pedál, a SBC na základě těchto dat dynamicky určuje ideální brzdný tlak pro každé kolo. Tlak je pak hydraulicky distribuován z vysokotlakého rezervoáru přímo do brzdového systému kol. Systém udržuje brzdovou kapalinu pod konstantním tlakem přibližně 140 barů, což umožňuje SBC okamžitě reagovat na brzdné příkazy řidiče.
SBC rovněž integruje data z elektronického stabilizačního programu (ESP) a přizpůsobuje brzdný tlak jednotlivých kol tak, aby byla zajištěna maximální stabilita vozidla. V praxi to znamená, že při zatáčení ESP aplikuje větší brzdný tlak na vnější kola, což zlepšuje stabilitu vozu bez kompromisu v jeho zpomalení. Systém SBC také obsahuje funkci brzdového asistenta, která v případě náhlého a silného stlačení brzdového pedálu automaticky zvyšuje brzdný tlak až do limitů regulace ABS, aby pomohla řidiči v nouzové situaci.
SBC posouvá bezpečnostní technologie ještě dále. V okamžiku, kdy řidič prudce uvolní akcelerační pedál, systém lehce zvýší tlak v brzdovém systému, což zajišťuje, že brzdové destičky jsou v připravenosti a optimalizuje tak podmínky pro nouzové brzdění.
Elektronická regulace brzdného tlaku na jednotlivých kolech nejenže vylepšuje funkčnost ESP, ale umožňuje i jeho rychlejší a přesnější zásahy. Navíc, díky elektronickému propojení je eliminováno známé pulzování brzdového pedálu při aktivaci ABS, což zvyšuje komfort při jízdě.
Nicméně, od roku 2006 Mercedes-Benz přestal používat SBC systém ve svých vozidlech, protože se objevily některé problémy a nedostatky. Místo toho se vrátili k tradičnímu hydraulickému brzdovému systému.